Didactametoden
Vi på Didacta har arbetat med text, bild och form i över 35 år. Det innebär bland annat att vi på ett effektivt sätt sätter samman olika delar i en grafisk process till en helhet. En helhet som hjälper våra kunder att synas, sticka ut och sälja på önskvärt sätt. Den metoden fungerar bra, tycker vi. För att den fungerar bra för våra kunder. Vi kallar den för Didactametoden.

Vår arbetsprocess i fyra steg
1. Uppstart
Vi lyssnar, ställer frågor och definierar behov, målgrupp och vision.

2. Produktion
Vi skapar innehåll – text, bild, form – och producerar i rätt kanaler och format.

3. Leverans
Vi anpassar och distribuerar materialet – tryckt, digitalt eller båda.

4. Resultat
Vi följer upp, utvärderar och ser till att ditt varumärke stärks och att du får ökad synlighet.

1. Uppstart – Vi lyssnar
Det är du som har den bästa kunskapen om dina produkter och tjänster. Det är du som känner din målgrupp bättre än någon annan. Vår vision är att hjälpa dig att kommunicera denna kunskap. Det gör vi främst genom att vara lyhörda för dina önskemål.
Så här går det till när du anlitar oss:
- Du hör av dig via mejl eller telefon
- Vi bokar ett första samtal eller möte
- Tillsammans diskuterar vi uppdragets ramar, behov och mål
- Vi analyserar nuläget: varumärke, målgrupp, vision och utmaningar
- Du får ett förslag på upplägg, innehåll och tidplan
- När vi är överens sätter vi igång produktionen – steg för steg, med tät dialog hela vägen
2. Produktion – Vi löser
Vi är ditt kreativa bollplank och ger dig klara riktlinjer för hur du kan synas. Med vår långa grafiska erfarenhet och vår kunskap om den nya tekniken kan vi tillsammans hitta de lösningar du behöver.
Efter godkänd idé startar vi igång produktionen. Eftersom vi har alla kompetenser inhouse arbetar vi effektivt och flexibelt – utan några långa beslutsvägar eller annat krångel som stör.
Så här går produktionen till:
- Vi konkretiserar idé och budskap
- Fördelar uppgifter internt (text, bild, form, teknik)
- Producerar material
- Löpande avstämningar med dig som kund
- Vi finjusterar och kvalitetssäkrar – tills allt sitter
3. Leverans – Vi levererar
Vi sätter samman delarna till en helhet och du når ut med din kunskap, förpackat på ett tydligt och tilltalande vis. Vi levererar ditt material precis som du vill ha det. Tryckt eller digitalt. I handen eller på webben. Eller både och.
Sedan är det dags att leverera, internt och externt. Vi publicerar i valda kanaler och sätter upp mätpunkter. Med oss kan du alltid känna dig trygg att vi håller det vi kommit överens om – från leverabler till deadlines.
Det här ingår ofta i leveransen:
- Format- och kanalanpassningar
- Införsäljningsmaterial för intern eller extern kommunikation
- Presentationer och stödmaterial till lansering eller uppföljning
- Publicering och distribution – tryckt, digitalt eller båda
4. Resultat – Du syns
Eftersom vi lyssnar på dina önskemål, hittar rätt lösningar och levererar alla former av grafiskt material, kommer du att synas. Genom att synliggöra din kunskap, kommer du att sticka ut i mängden, vilket leder till ökad försäljning.
Efter avslutat projekt vill vi alltid få återkoppling och feedback från våra kunder. Vi arbetar kontinuerligt med att kvalitetssäkra vårt arbete och söker ständigt efter förbättringspunkter för att alltid kunna leverera ett stort värde och kundnytta.
Så följer vi upp och mäter resultat:
- Utvärdering av räckvidd, engagemang och effekt
- Resultatrapportering – kvantitativt och kvalitativt
- Gemensam utvärdering av samarbetet och processen
- Förslag på nästa steg – baserat på insikter

Text, bild och form sedan 1989. Vi hjälper dig att kommunicera din kunskap.
Besök oss
Didacta Produktionsbyrå
Drottensgatan 2
222 23 Lund
Faktureringsadress
Didacta Förlag AB
Hyllevägen 6
233 76 Klågerup
Organisationsnummer: 556895-5966
Vår integritetspolicy

Didacta Produktionsbyrå
Drottensgatan 2
222 23 Lund